S Pink Premium Pointer

Danish Terkena Sengatan Lebah


Assalamualaikum..



Malang tak berbau..malam semalam ketika kami sekeluarga bersantai2 tengok tv dan Danish tengah main mainan dia Murni terdengar dia panggil..Ibuuu ada bee..Murni pon tengok dekat lantai ada sekor lebah dah mati. Tapi oleh kerana ralik duk tgk drama Murni ckp tggu jap lagi ibu buang.. sebab dah mati Murni ingatkan tak bahya..huhuhu






Tiba2 dengar Danish jerit adoiii sakit bee gigit.. Rupanya masa dia tengah main kereta betis dia tergelek Bee tu, dan kebetulan bontot bee tu masih ada sengat. Dan terkena dekat betis Danish. Danish masa kena tu menggigil tahan sakit. Murni ape lagi panic laa lekas2 ambik dia dan bawa g basuh. Lepas tu ambik minyak angin "minyak Mastika" yang kaler hijau tu dan sapu. Lama juga laa Danish duk mengadu sakit. Sampai tertidor..huhuhu







Keesokan pagi bila bangun tidur tempat yang terkena sengat lebah tu dah merah dan bengkak. Tapi bila tanya Danish sakit tak?? Dia kata gatal sajer..Mujur Murni sentiasa standby Krim Serbaguna Herbal Blend Shaklee. Sebab Alysa & Danish cukup serasi dengan krim ni kalau gatal2 atau kena gigit nyamuk. Lagipon krim ni sejuk berangin dan tidak berminyak. Dan ianya sesuai untuk semua peringkat umur. Satu tiub tu harga hanya RM27.50













APA KEGUNAAN HERBAL BLEND SHAKLEE?



Krim Herbal Blend



1. Merawat eczema dan gatal-gatal digigit serangga

Ramai customer saya bagi feedback POSITIF tentang penggunaan herbal blend ni ke atas anak-anak ECZEMA. Sangat-sangat membantu! Yang kena gigitan serangga pon boleh guna. Jangan risau, ianya selamat dan berkesan, inshaa ALLAH :)


2. Melembutkan tumit dan merawat tumit pecah

Tumit kering dan pecah sememangnya menjadi masalah kepada rami orang kan? Muda-muda tumit dah merekah. Boleh cuba herbal blend. Mesti korang akan puas hati dan jatuh cinta gila-gila dengan herbal blend ni.


3. Ubat luka / lecur

Boleh guna ganti minyak gamat. Seeloknya ada satu herbal blend dalam rumah, bila ada luka je, cepat baik. Terhiris pisau? Kena cakar kucing? Terkena minyak panas? Semua pun boleh.


4. Luka pada puting bagi ibu-ibu menyusu

Memang dah terbukti, bila ada luka pada puting akibat gigitan anak, pedih yang teramat.. Jadi, lepas ni, ibu-ibu yang sedang menyusukan anak, kena ada herbal blend di sisi :) Herbal blend ni sangat natural, jadi jangan risau.. Tiada bahan sintetik dan dijamin selamat.


5. Menghilangkan parut

Kalau ada parut akibat chicken pox atau campak, cuba sapukan herbal blend. InsyaAllah akan pudar dan hilang.


6. Ruam pada bayi

Bayi sememangnya senang terkena ruam, terutamanya ruam lampin. Bayi kan masih kecil, kulitnya baru sahaja hendak sesuai dengan alam ini. Jadi, sapukan sahaja Herbal Blend. Ia akan melegakan rasa pedih dan insyaAllah akan merawat ruam. Ibu-ibu kena pastikan ada satu tiub herbal blend ni sentiasa utk kegunaan anak-anak anda. Memang sangat MULTIPURPOSE dan BEST


7. Losyen harian

Boleh juga digunakan sebagai losyen harian. Supaya tangan sentiasa lembut.Herbal blend tidak berminyak. Jadi sememangnya selesa, takkan menganggu kerja seharian anda.




KEGUNAAN LAIN HERBAL BLEND


  • Baik untuk kulit yang mengalami gatal-gatal
  • Demam panas (boleh disapu ke seluruh badan). Inshaa Allah badan akan berpeluh tak lama selepas itu
  • Baik untuk demam campak. Menghilangkan kesan atau tanda demam campak.
  • Memecahkan lemak / pembuangan angina dengan cara urutan terutama pada bahagian perut.



Tips2 Pertolongan Cemas pula adalah:


1. Tanggalkan punat sengatan daripada bahagian kulit dengan menggunakan penyepit kuku, kad atau pisau.


2. Tuam kawasan sengatan dengan tuala yang dibasahkan dengan larutan sodium bikarbonat (ibu roti) dan air yang bersih. Kaedah ini dapat meneutralkan asid sengat dan mengelak radang kulit daripada melarat.


3. Telan ubat tahan sakit seperti diclofenac sodium (voltaren), Mefenamic acid (ponstan) dan sebagainya untuk mengurangkan rasa sakit.


4. Telan ubat antihistamine seperti piriton untuk mengelakkan kesan alahan sengatan.


5. Elakkan mengambil makanan berbisa dan gatal seperti ayyam, telur dan makanan lautseperti udang dan sotong sehingga kawasan radang dan bengkak sembuh.


Dalam pada itu, anda juga digalakkan untuk mengambil vitamin-vitamin yang boleh menguatkan sistem imunisasi di dalam badan seperti Vitamin C, Minyak Ikan Omega 3 dan Zat Zinc.





9 Komentar untuk "Danish Terkena Sengatan Lebah"

aduiii kesianya kat danish...semoga danish cepat sembuh..Emir pun kena jugak kak..tapi tahu la kena binatang apa..dah ambik ubat klinik dah sampai RM100 kena..kalau up cepat sikit boleh beli shaklee jer..jimat byk tuh!!! hehehe

wahh baguslah ubat ni
nti tok nak beli tok pm mokcik na

kesiannya danish.. Alhamdulillah sakitnya tak teruk.. mujur ada krim Shaklee tu..

Ouch!! Sakit tuh..
mujur ada herbal Blend tuh ya..

Herbal blend bleh guna jugak utk sengat lebah eh? Good info :)

Allahhhhh siannya danish. kira pun pernah kena. sakit dia mmg sampai tertido!!!

Coretan Popular Ku : )

 
Copyright © 2014 Coretan Murni Alysa - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info | Edit By MH